Ciężki rozruch ......na ciepło

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • mangi
    Classic
    • 2008
    • 10

    W moim 7 letnim BJB również pojawił się taki problem, który rozwiązałem wczoraj zmieniając wartość z 0 na 50 w kanale 01 adaptacji silnika. Tylko mocno nieswojo się z tym czuję bo poza tym że pomogło - nie jestem pewien co zrobiłem - co ta zmiana oznacza? daje na start więcej paliwa? a w takim razie nie jest to równoznaczne z rezultatem jaki daje zmiana mapy? jakie są różnice? będę w okolicy kolegi gregorianin na majówce rozważam obecne rozwiązanie vs korekta map+mały czip przy okazji.

    chyba wrócę do domyślnych ustawień do czasu aż się nie dowiem na 100%

    Komentarz

    • dzaako
      Classic
      • 2012
      • 5

      Cześć, jestem tu nowy. Tydzień temu zakupiłem Octavkę II z 2006 r. 1.9 TDI/ 105 KM, wszystko śmiga ładnie oprócz tego rozruchu. Na zimno silnik odpala ładnie ale no ciepło "chechła" sobie chwilkę, trochę mnie to denerwuje czy zmiana tej dawki paliwa z 0 na 50 może spowodować np. wzrost spalania? Czy to "chechłanie" może spowodować jakąś większą awarię gdybym nie zmienił tej dawki?

      Pzdr i będę wdzięczny za odpowiedź.

      Komentarz

      • przemik
        RS
        • 2012
        • 1610

        Zamieszczone przez dzaako
        Cześć, jestem tu nowy. Tydzień temu zakupiłem Octavkę II z 2006 r. 1.9 TDI/ 105 KM, wszystko śmiga ładnie oprócz tego rozruchu. Na zimno silnik odpala ładnie ale no ciepło "chechła" sobie chwilkę, trochę mnie to denerwuje czy zmiana tej dawki paliwa z 0 na 50 może spowodować np. wzrost spalania? Czy to "chechłanie" może spowodować jakąś większą awarię gdybym nie zmienił tej dawki?

        Pzdr i będę wdzięczny za odpowiedź.
        Wzrost spalania... no skad przeciez to tylko dawka do rozruchu.
        "chechlanie" moze spowodowac szybsze wywalenie poduszek i zuzywa się tez bardziej sam rozrusznik.
        Ja w swojej O2 podstawilem dawke troche VCDS em i pali OK. Jak nie starczy ustawien w adaptacjach trzeba sie wybrac do jakiegos tunera zeby zmienil mapke.... i bedzie fura paliła od strzała.

        Pozdrawiam
        Przemek
        DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
        A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
        80 B3 Limo 1.6 TD SB

        Komentarz

        • dzaako
          Classic
          • 2012
          • 5

          Wczoraj zauważyłem, że w moim przypadku dobre odpalanie na zimnym a chechłanie na ciepłym wcale nie jest regułą. Zdarza się również że na zimnym sobie pochechła a na ciepłym odpala od strzała. Jeszcze nic nie robiłem z tą dawką rozruchową, czy w tym przypadku ta zmiana VCDSem może pomóc, czy coś mi się po prostu psuje

          Pozdrawiam

          Komentarz

          • przemik
            RS
            • 2012
            • 1610

            Czy cos Ci sie psuje tego nie wiem... ale ja bym zweryfikował VCDSem:
            - czujnik temperatury
            - kat synchro
            - prace pompowtryskiwaczy

            Jesli powyzsze sa ok... podbil dawke startową.
            Przemek
            DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
            A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
            80 B3 Limo 1.6 TD SB

            Komentarz

            • dzaako
              Classic
              • 2012
              • 5

              Zamieszczone przez przemik
              Czy cos Ci sie psuje tego nie wiem... ale ja bym zweryfikował VCDSem:
              - czujnik temperatury
              - kat synchro
              - prace pompowtryskiwaczy

              Jesli powyzsze sa ok... podbil dawke startową.
              A jakie wartości będą prawidłowe?

              Komentarz

              • przemik
                RS
                • 2012
                • 1610

                Zrob logi statyczne grup - 001,004,007,013,018 i 023
                Dynamiczną - 004
                I z modułu "Instruments" grupe 003 statyczną.

                Wszystko na max nagrzanym silniku .... i zapraszam ponownie.
                Przemek
                DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                80 B3 Limo 1.6 TD SB

                Komentarz

                • ChillOutPL
                  Rider
                  • 2011
                  • 672

                  Wymiana TERMOSTATU, to prawie norma jezeli na zimno jest OK, a na cieplym juz gorzej
                  Moja dawna O1
                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...082763#1082763

                  Dawny Volkswagen GOLF Mk4
                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=71147

                  MOJE SEICENTO SPORTING
                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                  Komentarz

                  • parasite
                    L&K
                    • 2011
                    • 1368

                    Zamieszczone przez ChillOutPL
                    Wymiana TERMOSTATU, to prawie norma jezeli na zimno jest OK, a na cieplym juz gorzej
                    Możesz jaśniej? Z tego co wiem to termostat otwiera lub zamyka duży obieg wody więc jaki to ma wpływ na odpalanie :?: Już prędzej czujnik temperatury, który u mnie w benzyniaku powodował problemy z zapalaniem na ciepło.
                    AGR 112KM, 232Nm
                    Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                    Komentarz

                    • barski
                      Classic
                      • 2012
                      • 7

                      Witam.Mam ten sam problem na zimnym pali super, na ciepłym trzeba kręcić dodatkowo przy rozruchu szarpnie silnikiem. Mam pytanie , gdzie w Rzeszowie i za ile zrobię zmianę dawki rozruchowej?

                      Komentarz

                      • Krzych
                        Rider
                        • 2005
                        • 671

                        Z pewnością TUTAJ w Rzeszowie jest oddział.
                        DigiTech PROMOCJA na chiptuning ZOBACZ
                        www.chiptuning.katowice.pl
                        DIAGNOSTYKA, CHIPTUNING, HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA

                        Komentarz

                        • Kh2GzYH@neostra
                          Drive
                          • 2008
                          • 93

                          barski, Miałem to samo z tym silnikiem dawka rozruchowa załatwiła sprawę ja w Hajnówce dałem za to 250zł.
                          Jordi

                          Komentarz

                          • ChillOutPL
                            Rider
                            • 2011
                            • 672

                            parasite, sory mialo byc "czujnika termostatu" tylko juz pozno bylo i gdzies zjadlem wyraz
                            Moja dawna O1
                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...082763#1082763

                            Dawny Volkswagen GOLF Mk4
                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=71147

                            MOJE SEICENTO SPORTING
                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                            Komentarz

                            • Jureczek1964
                              Ambiente
                              • 2010
                              • 132

                              Miałem to samo dawka rozruchowa pomoże w 100% a rzuca silnikiem bo od tego kręcenia na 90 % urwała się poduszka pod silnikiem ten lizak taki, u mnie po wymianie przestało.

                              Komentarz

                              • barski
                                Classic
                                • 2012
                                • 7

                                Dawka rozruchowa poprawiona, poduszki pod silnikiem całe. Silnik dalej nie zapala na drgnięcie.Diagnosta stwierdził, że jedna świeca nie grzeje.Myślę ,że nie ma to nic wspólnego z paleniem na ciepłym silniku.Spróbuję jeszcze wymienić czujnik temperatury

                                Komentarz

                                • przemik
                                  RS
                                  • 2012
                                  • 1610

                                  Zamieszczone przez barski
                                  Dawka rozruchowa poprawiona, poduszki pod silnikiem całe. Silnik dalej nie zapala na drgnięcie.Diagnosta stwierdził, że jedna świeca nie grzeje.Myślę ,że nie ma to nic wspólnego z paleniem na ciepłym silniku.Spróbuję jeszcze wymienić czujnik temperatury
                                  Kąt synchro sprawdzony ???
                                  Przemek
                                  DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                                  A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                                  80 B3 Limo 1.6 TD SB

                                  Komentarz

                                  • Robson 16
                                    Classic
                                    • 2012
                                    • 28
                                    • Octavia III (5E3)
                                    • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                                    Wydaje mi się że za małą dawkę ustawiacie.Ja miałem też z paleniem na ciepłym problem ustawiłem wartość 200 tj, 3.3mg/ i pali od strzała i wszystkie świece były kaput.

                                    Komentarz

                                    • barski
                                      Classic
                                      • 2012
                                      • 7

                                      Kąt synchro sprawdzony ???[/quote]

                                      Nie wiem, zleciłem zmianę dawki rozruchowej przy wymianie rozrządu.Mechanik przy odbiorze auta powiedział tylko co było zrobione

                                      Komentarz

                                      • przemik
                                        RS
                                        • 2012
                                        • 1610

                                        Pokaz logi takie jak napisalem tutaj....



                                        tym bardziej ze rozrząd byl zmieniany....
                                        Przemek
                                        DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                                        A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                                        80 B3 Limo 1.6 TD SB

                                        Komentarz

                                        • Zelu00
                                          Classic
                                          • 2009
                                          • 32

                                          U mnie przy takich objawach okazało się, że jeden z czujników położenia wałka był walnięty. Po wymianie wszystko OK.

                                          Komentarz

                                          • dzaako
                                            Classic
                                            • 2012
                                            • 5

                                            Zamieszczone przez Zelu00
                                            U mnie przy takich objawach okazało się, że jeden z czujników położenia wałka był walnięty. Po wymianie wszystko OK.
                                            U mnie to samo.
                                            Wymiana czujnika położenia wałka rozrządu (G40) i jak ręką odjął. I na zimno i na ciepło pali pięknie.

                                            Komentarz

                                            • wolas
                                              Rider
                                              • 2011
                                              • 290

                                              jak w Vagu sprawdzić lub ewentualnie zmienić dawke rozruchową

                                              Komentarz

                                              • alxxx
                                                RS
                                                • 2010
                                                • 1823
                                                • Octavia I (1U2)
                                                • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM




                                                I. dla VP (AGP/AQM, AGR/ALH, AHF/ASV, 1Z/AHU ,AEY, AFN/AVG, ALE) -> 2,2 do 9mg/skok

                                                 powinna być w okolicy 3,0 do 5.0mg/skok, zależy od auta. Poniżej 3,0mg to UWAGA za duża dawka, a powyżej 5.0mg to UWAGA za mała dawka.

                                                Takie niedomagania możemy najpierw spróbować wyregulować, na trzy sposoby:

                                                a) vagiem, ale ma mały zakres regulacji: silnik(001)-> login(12233)->adaptacje(010) -> kanał (001)
                                                b) nastawnikiem pompy: Popuszczasz śruby nastawnika ( 3 torxy, jedna serwisowa ) i pukasz delikatnie młoteczkiem. Przesunięcie ma być na prawdę delikatne, prawie niewidoczne gołym okiem i kontrolujesz dawkę w 001 na włączonym silniku. Przesunięcie w lewo ( do paska rozrządu ) zwiększa dawkę, przesunięcie w prawo ją zmniejsza. Film instruktażowy -> http://www.youtube.com/watch?gl=PL&hl=p ... re=channel Zaznacz sobie wcześniej położenie nastawnika ,najlepiej obrysuj nastawnik dookoła czymś ostrym bo jak za mocno pukniesz tym młoteczkiem to wywalisz dawkę w kosmos i ciężko będzie ją przywrócić do takiej jak była wcześniej
                                                Ale tak jak piszą.. bardzo mały zakres regulacji
                                                VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
                                                Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

                                                Komentarz

                                                • wolas
                                                  Rider
                                                  • 2011
                                                  • 290

                                                  W vagu sprawdzamy na zapalonym silniku czy zgaszonym??

                                                  Komentarz

                                                  • alxxx
                                                    RS
                                                    • 2010
                                                    • 1823
                                                    • Octavia I (1U2)
                                                    • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

                                                    na zapalonym.
                                                    VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
                                                    Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...